Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 163 pk | 166 pk | 200 pk | 210 pk |
Koppel | 380 Nm | 388 Nm | 440 Nm | 455 Nm |
Max. koppel bij | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm |
Topspeed | 195 km/u | 199 km/u | 215 km/u | 217 km/u |
Prijs incl. BTW | € 999,- | € 1.100,- | € 1.200,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
Montagetijd | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
Motor specificatie | |
---|---|
Motorinhoud | 1950 cc |
Boring | 82,0 mm |
Slag | 92,3 mm |
Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
Motorcode | OM654.920 (OM654 DE20 SCR) |
ECU | Specificatie |
---|---|
Type | Bosch MD1CP001 |
Fabrikant | Bosch |
Opmerking | Beveiligde ECU; vaak eerst unlock vereist. Programmeren daarna meestal via OBD; zo nodig bench/VR. |
Let op — Dit model is voorzien van een beveiligde motorcomputer. Deze moet eerst geunlocked worden. ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat

De Mercedes Vito staat bekend als een degelijke en veelzijdige bedrijfswagen die comfort, betrouwbaarheid en prestaties uitstekend weet te combineren. Toch is er onder de motorkap nog aanzienlijke winst te behalen. Vanuit de fabriek wordt de motor namelijk bewust begrensd om aan diverse emissie- en marktvereisten te voldoen, waardoor niet het volledige potentieel wordt benut.
Door middel van professionele chiptuning kunnen we die verborgen reserves veilig en verantwoord aanspreken. De aanpassing van het motormanagement zorgt voor een krachtigere en directere gasrespons, meer trekkracht bij lage toerentallen en een soepelere vermogensopbouw over het hele toerenbereik. Dit vertaalt zich niet alleen in een merkbare toename van prestaties, maar ook in meer rijcomfort — vooral bij het trekken van aanhangers of het rijden met zware belading.
Daarnaast kan de optimalisatie leiden tot een lager brandstofverbruik bij gelijke rijstijl, doordat de motor efficiënter presteert. Met de juiste afstelling blijft de duurzaamheid volledig behouden en blijven alle veiligheidsmarges gerespecteerd. Kortom: met een tuning op maat wordt de Mercedes Vito een krachtigere, dynamischere en nog efficiëntere werkpartner dan ooit tevoren.