| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 75 pk | 85 pk | 100 pk | 110 pk |
| Koppel | 180 Nm | 200 Nm | 240 Nm | 260 Nm |
| Max. koppel bij | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm |
| Topspeed | 158 km/u | 160 km/u | 170 km/u | 175 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Hyundai i20 is een compacte hatchback uit het B-segment waarin onder meer de Opel Corsa, Volkswagen Golf en Renault Clio opereren. Vanaf eind 2008 is de i20 beschikbaar met naar keuze 3 of 5 deuren. De eerste generatie was beschikbaar met drie verschillende benzinemotoren (1.2, 1.4 & 1.6) en twee dieselmotoren (1.4 & 1.6). In het voorjaar van 2012 werd de i20 ingrijpend gefacelift, waardoor het design beter aansluit bij de andere Hyundai's. Het motorenprogramma kromp naar twee bezinekrachtbronnen (1.2 & 1.4) en één diesel. De enige diesel is een moderne driecilinder 1,1-liter krachtbron met 75 pk. Door zijn lage CO2-uitstoot valt deze versie in de klasse van 14% bijtelling.
Met chiptuning van de Hyundai i20 1.4 CRDI 75 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

