| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 163 pk | n.b. | 195 pk | 205 pk |
| Koppel | 250 Nm | n.b. | 310 Nm | 330 Nm |
| Max. koppel bij | 3000 tpm | n.b. | 3000 tpm | 3000 tpm |
| Topspeed | 220 km/u | n.b. | 225 km/u | 230 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Fiat Punto werd in 1993 geïntroduceerd als vervanger van de Uno. Naast de hatchback is er van de eerste generatie ook een Cabrio geleverd. De tweede generatie verscheen in 1999, die vervolgens in 2003 werd gefacelift. De derde generatie gaat sinds 2006 mee en heeft inmiddels drie facelifts ondergaan. Om te benadrukken dat de auto een stuk gegroeid was, noemde Fiat hem Grande Punto. Bij de tweede facelift in 2009 werd de auto omgedoopt tot Punto Evo. Bij de laatste facelift in 2012 heet de kleine Fiat weer gewoon Punto. De Punto is de laatste jaren vooral gewild met de 1.3 Multijet dieselmotor, vanwege de 14% bijtelling. Vanaf 2012 is de Punto ook verkrijgbaar met een zuinige tweecilinder benzinemotor.
Met chiptuning van de Fiat Punto Evo 1.4 T-Jet 163 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat een hoger koppel tot uw beschikking heet bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.

