| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 160 pk | 170 pk | 190 pk | 205 pk |
| Koppel | 400 Nm | 420 Nm | 530 Nm | 560 Nm |
| Max. koppel bij | 1700 tpm | 1700 tpm | 1700 tpm | 1700 tpm |
| Topspeed | 168 km/u | 175 km/u | 180 km/u | 190 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
Bij deze 3.0 diesel motoren zijn fabriek af het gaspedaal zeer agressief afgesteld. Dit in combinatie met de krachtige motor met korte versnellingen resulteert in een onplezierig rijgedrag. Zeker als het een grote camper betreft is dit niet wenselijk. Wij passen het gasresponse aan op verzoek. Dit betekend dat de eerste 60% van het gaspedaal uitslag goed te handelen is. De laatste 40% van het gaspedaal laten we het vermogen flink vrijkomen. Ook voor de bijrijder (van de camper) ervaart dit als plezierig. Ook de EGR is een groot probleem bij deze motoren. Softwarematig kunnen we deze volledig wegschrijven.
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Ducato is de grootste bestelauto van Fiat. De auto is identiek aan de Citroën Jumper en Peugeot Boxer. Belangrijk verschil met beide Franse collega's, is dat Fiat eigen krachtbronnen toepast. De krachtigste motorvariant is een 3-liter diesel met 180 pk. Daarnaast levert Fiat ook een aardgasvariant. De Ducato wordt sinds 1981 geproduceerd. De huidige (3e generatie) is verkrijgbaar sinds 2006.
Met chiptuning van de Fiat Ducato 3.0 JTDM 160 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat een hoger koppel tot uw beschikking heet bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.

