Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 85 pk | n.b. | 105 pk | n.b. |
Koppel | 145 Nm | n.b. | 190 Nm | n.b. |
Max. koppel bij | 1900 tpm | n.b. | 1900 tpm | n.b. |
Topspeed | 173 km/u | n.b. | 185 km/u | n.b. |
Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € --- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
In 2007 exact 50 jaar na de introductie van het origineel presenteerde Fiat de nieuwe 500. Vanaf 2010 maakt ook de half-cabrio 500C onderdeel van het leveringsprogramma. Tot 2010 bestond het motorenprogramma uitsluitend uit viercilinders, twee benzinemotoren en een 1,3-liter diesel. Dat jaar presenteerde Fiat de TwinAir, een 0,9-liter tweecilinder benzinemotor met turbo (85 pk). Met de komst van de turboloze TwinAir (65 pk) in 2012 verdwenen de viercilinders helemaal uit het gamma.
Met chiptuning van de Fiat 500 0.9 Twinair 85 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat een hoger koppel tot uw beschikking heet bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.