Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 140 pk | 150 pk | 175 pk | 185 pk |
Koppel | 320 Nm | 340 Nm | 400 Nm | 415 Nm |
Max. koppel bij | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm |
Topspeed | 196 km/u | 200 km/u | 210 km/u | 215 km/u |
Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
De Ford S-MAX werd in 2006 geïntroduceerd. De SUV geldt als de sportieve versie van de nagenoeg identieke Ford Galaxy. De S-MAX is verkrijgbaar met zowel benzine- en dieselmotoren. Tot 2010 was een 2,5-liter vijfcilinder met 220 pk het topmodel van de range. De grote MPV is eventueel verkrijgbaar met zeven zitplaatsen, waarbij de derde zitrij volledig in de vloer is weg te klappen. In 2010 onderging de S-MAX een kleine facelift, vooral herkenbaar aan de nieuwe lichtunits aan voor- en achterzijde. De benzinemotoren werden deels vervangen door moderne EcoBoost krachtbronnen.
Met chiptuning van de Ford S Max 2.0 TDCi 140 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.