Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 233 pk | 245 pk | 290 pk | 305 pk |
Koppel | 450 Nm | 490 Nm | 590 Nm | 615 Nm |
Max. koppel bij | 1400 tpm | 1400 tpm | 1400 tpm | 1400 tpm |
Topspeed | 243 km/u | 245 km/u | 250+ km/u | 250+ km/u |
Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
DSG aanpassing (optioneel) *** | € 300,- | € 300,- | € 300,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** U kunt er voor kiezen om tijdens de tuningsessie de DSG van extra opties te voorzien. Zo kunnen wij de schakeltijden nog korter maken en launch control activeren. Voor alle mogelijkheden kijk hier.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
In 1994 werd de A8 geïntroduceerd als opvolger voor de V8. Het was toen de eerste auto met een aluminium carrosserie en platform. Daarmee was de auto lichter dan zijn directe concurrenten. De A8 is de toplimousine van Audi die het onder meer moet opnemen tegen de BMW 7-serie, Mercedes S-klasse en de Jaguar XJ. Opmerkelijk verschil met de concurrentie is dat de auto met voor- of vierwielaandrijving verkrijgbaar is. De S8, de sportieve versie van de A8, verscheen voor het eerst in 1996. Het huidige model is de derde generatie en werd eind 2009 geïntroduceerd. Het motorenprogramma bestaat uit zowel benzine- als dieselmotoren met zes of acht cilinders. Luxe topmodel is de W12 uitgerust met een 6,3-liter W12 motor met 500 pk. Het sportieve topmodel, de S8, is voorzien van een 4,0-liter twinturbo V8 met 450 pk. In 2012 werd ook de A8 Hybrid aan het programma toegevoegd, voorzien van een viercilinder 2.0 TFSI motor gecombineerd met een elektromotor.
Met chiptuning van de Audi A8 3.0 TDI 233 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.