| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 204 pk | --- | 290 pk | 300 pk |
| Koppel | 320 Nm | --- | 450 Nm | 465 Nm |
| Max. koppel bij | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm |
| Topspeed | 241 km/u | --- | 265 km/u | 268 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 399,- | € 499,- | ||
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1984 cc |
| Boring | 82.5 mm |
| Slag | 92.8 mm |
| Compressieverhouding | 11.7 : 1 |
| Motorcode | DMS (MHEV 204 pk) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Continental Simos 18.10 (EA888 Gen3); sommige bouwjaren Bosch MG1CS001 |
| Fabrikant | Continental / Bosch |
| Opmerking | Programmeren doorgaans via OBD; bij bepaalde varianten kan bench/VR nodig zijn. |
Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Voor alle Audi modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Van de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Denk bijvoorbeeld aan de 1.6 TDI 75pk, 90pk en 105pk. Ze bevatten alle drie dezelfde motor en kunnen dan ook alle naar de 145pk toe getuned worden. Bij VAG zien we veel problemen met de EGR klep. Wij raden het dan ook ten zeerste aan om de EGR uit te laten schakelen tijdens de tuningssessie. Dit kan al voor een kleine meerprijs, terwijl het vervangen van de klep in de honderden euro's kan oplopen. Tevens blijft het inlaattraject mooi schoon als de EGR is uitgeschakeld.

