| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 180 pk | n.b. | 260 pk | 275 pk |
| Koppel | 320 Nm | n.b. | 400 Nm | 415 Nm |
| Max. koppel bij | 1500 tpm | n.b. | 1500 tpm | 1500 tpm |
| Topspeed | 218 km/u | n.b. | 233 km/u | 240 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| DSG aanpassing (optioneel) *** | € 300,- | € 300,- | € 300,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** U kunt er voor kiezen om tijdens de tuningsessie de DSG van extra opties te voorzien. Zo kunnen wij de schakeltijden nog korter maken en launch control activeren. Voor alle mogelijkheden kijk hier.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Audi A4 (B5) werd eind 1994 gelanceerd als opvolger van de Audi 80. In 1996 werd de reeks uitgebreid met een Avant. De eerste generatie kreeg in 1999 nog een kleine facelift en werd uiteindelijk in 2001 afgelost door een nieuw model (B6).
De tweede generatie is vanaf 2002 ook verkrijgbaar als cabriolet. De facelift in 2004 was redelijk ingrijpend met de single frame grille aan de voorzijde en een compleet redesign voor de achterzijde.
In 2007 lanceerde Audi de derde generatie A4 (B7) met een sierlijker design dan de vorige modellen. Opnieuw als sedan en stationcar. De cabriolet verdween van het toneel, en in 2009 terug in de sportievere A5-lijn. Vanaf het begin is de A4 beschikbaar geweest met een riant aanbod aan vier- en zescilindermotoren, zowel benzine als diesel.
Met chiptuning van de Audi A4 2.0 TFSI 180 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.

